Polski!

Na een 8uur trein vanaf Praag ben ik gister gearriveerd in Krakau. Een hele leuke treinrit wat onderweg kwam ik 2 nederlanders tegen. Eindelijk sinds een paar weken weer eens een paar uur nederlands kunnen praten, dat is wel ff relaxed.

Vanaf de trein nog ff uitzoeken waar het hostel precies za, maar dat was gelukkig heel makkelijk te vinden. Een heel mooi hostel aan het 'Main market sqair' van Krakau. Sfeer, schoon en heel vriendelijk plaats om te verblijven.

Na zo'n lange dag ook behoorlijk hongerig en met 2 jongens en 1 meisje uit engeland wat gegeten in een vegetarisch restaurant. Verrassend lekker, zeker voor iemand die heel veel van vlees houdt.

Vandaag ben ik met een amerikaans meisje naar Auschwitz/Birkenau geweest. Niet echt een leuk dagje uit, maar wel een hele indrukwekkend en mooie ervaring die ik echt niet had willen missen. Het is wel behoorlijk deprimerend en raar om dingen als de gaskamers en crematieovens te zien. Wat daar is gebeurd, ik denk dat iedereen dat moet weten. Zet je aan het denken, hoe mensen zoiets kunnen doen...

Net nog even wat heerlijkse poolse speciliteiten naar binnengewerkt en daarna nog een ijsje, die zijn echt goed hier. De ijsman zit naast het hostel, denk dat ik morgen nog wel een derde ijsje ga halen.

Morgen nog een dagje krakau, nog niet echt concrete plannen. Maar krakau is niet een hele grote stad, maaar heeft wel een hele leuke atmosfeer. Mooie oude middeleeuwse gebouwen, i like it!

Donderdag vertrek ik naar Budapest, dus ik denk dat me volgende berichtje vanuit daar zal zijn. Dus tot dan!

Reacties

Reacties

Martina

Hey Martijn,

Ik ben wel benieuwd wat voor lekkers je van de Poolse keuken hebt geproefd! Ik als halve poolse ken ook wel het een en ander! :) Altijd leuk om te horen dat andere mensen het ook lekker vinden!
Geniet van je reis veder!

Liefs Martina

Thea

Ha die Martijn !!
Weer terug van een weekje vakantie, krijg ik nu pas van Nel je mailadres. Wat leuk allemaal !! Ik zit nu op mijn werk en ga alles eens op mijn gemak doorlezen. Wat heb jij het naar je zin joh. Geweldig !! Je komt precies de juiste mensen tegen hè. Leuk is dat.
Wil je ook mail naar mij sturen ?? Dan kan ik weer reageren, nu Nel weer op vakantie gaat. Ja, ja, de "oudjes"lossen elkaar lekker af !! Ha, ha.
Hele fijne tijd nog en tot de volgende mail hoop ik.
Doeiiiii Thea

Thea

Ik heb je mail ontvangen. Ik was gewoon thuis. Heb je adres ook naar Maria en Annemiek gestuurd.
Goede reis morgen naar Budapest en ik blijf je volgen hoor. Leuk !!! Doei
Thea

T.M.

De Poolse keuken is dus helemaal nix mis mee
En ehhhhhhhhhhh IJSJES
Lekkerrrrrrrrrrrr

Fijne tijd daar nog en goede reis verder
Dikke kus T.M.

Marleen den Hertog

Hé Martijn, leuk om je verhalen te lezen. Jij geniet volop van je vrije leven, zo te lezen. Leuk om al die verschillende mensen tegen te komen en met ze op te trekken. Erg gaaf voor je!
Geniet er van.

Doei Marleen

Loet Kloos

Oke, het eten is goed. Maar vertel eens meer over al die vrouwen met wie je uiteten gaat.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!