Frikandel

Op de een of andere manier heb ik al een paar dagen zin in een frikandel speciaal. Dat wil maar niet uit me hoofd. Maar goed, vandaag had ik een heel goed alternatief in de vorm van giros met friet.

Gister ben na een treinrit van 7 uur aangekomen in Thessaloniki. We hadden wat vertraging doordat de locomotief stuk was, toen dieomgewisseld was konden we weer verder. In detreinben ik aan de praat geraakt met Bogdanuit Oekraine, hij studeert hier in Thessaloniki. Zoals je mss wel bij de foto's hebt gezien mochtik proeven van zijn heerlijke vlees. Bijna net zo goed als een echte hollandse frikandel speciaal, erg lekker.

Momenteel verblijf ik in een 6 persoons hostel/appartement, gister nog met Georgio uit Trieste, Italie en nu alleen. Dat bevalt erg goed, kan ff helemaal relaxen, niemand maakt me wakker midden in de nachten het is fijn om wat privacy te hebben na 3,5 week hostels.

Na een wijntje gedronken te hebben ben ik gisteravond met Georgio naar het grieks archologische museum geweest en een rondje door de stad gelopen. Thessaloniki is niet echt een sfeervolle stad, goed om dus even te chillen. Vanochtend heb na eerste een half uurtje in de zon te hebben gelegen een fietsritje gemaakt langs de zee, lekker uit kunnen waaien en weer wat bruiner geworden :). Vanmiddag heb ik hier dichtbij een potje gebasketbald tegen een griekse local. Omdat ik me slippers aan had, op blote voeten op schuurpapierachtige veld gelopen. Daar heb ik nu een beetje spijt van, want me voeten voelen niet helemaal top. Dat is me grootste probleem op het moment, kan veel slecht denk ik zo...

Dinsdag vertrek in naar Athene om dan donderdag of vrijdag bed de veerboot naar Italie te gaan. Daar wil in dan zondag de 30e mei in Verona zijn voor de laatste etappen van de giro d'italia in Verona (tijdrit van 15km door de stad). Daar kijk ik erg naar uit, maar denk dat ik me in de tussentijd niet echt zal vervelen. :)

Fijn 2e pinksterdag en tot snel!

Reacties

Reacties

Thea

Jaaaaaaa, daar ben je al weer. Heerlijk in het warme Griekenland. Lekker joh Martijn. Geniet er maar heerlijk van. Je komt nu op een hele andere route uit dan gepland hè . Ja zo gaan die dingen dan als je leeft voor het lieve vaderland weg. Heerlijk !! Je hebt groot gelijk.
Nou doei, tot de volgende keer maar weer. Thea

je broertje

eej hoelang is nu geleden je laatste friekandel
nou hoop da jij het naar je zin heb

groetjes van je kleine broertje

Marleen

Hé Martijn,
Leuk verhaal weer! Je had dus gewoon snack-trek, tja zo`n oerhollandse frikandel is niet overal beschikbaar! Ik vind het erg leuk om lezen dat je zo makkelijk met allerlei mensen contact maakt! Geniet van Griekenland en van de zon! Goede reis verder!

Ineke

Geweldig Martijn ,dat je hieraan begonnen bent!Je zal er veel wijzer door zijn gewordenmet een groot stuk levenservarijn rijker. Door omstandigheden ben ik even een paar dagen uit de lucht, maar ik wens je een heel voorspoedige en zegenrijke reis toe!

Jet.

Frikandelluhhhh, die zijn ook erg lekker natuurlijk! Maar achjoh als je weer thuis bent kun je er iedere avond eentje smullen ;) (als je dat zou willen), dus geniet uitgebreid van de gyros en worsten van medereizigers in de trein :). Tot 'n nieuw verhaal!! Xx

iloon

ik zal er één voor je eten, om het gemis te beperken voor je :p
vind het zo ongelooflijk knap hoe je het doet martijn! hoe je contacten legt en leuke dingen onderneemt. Ik lees in de berichten dat je geniet. hoop dat je alle dingen kunt doen die je wilt doen, zodat je niet denkt: "had ik maar..."
ga vooral zo door! liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!