Kartoffelpuffer!

Eergister ben ik bij de ouders van Anna op bezoek geweest.Ik heb daar tussen de middag meegegeten: Kartoffelpuffer. Dat zijn een soort aardappel pannenkoeken met ook nog uien en eiren in het beslag. Het lijkt wel op rosti , maar dan nog lekkerder. Erg leuk om eens wat anders te zien dan alleen een grote stad met toeristische attracties. Halverwege de middag ben ik dan nog even naar de Muggelsee gegaan (wat groot uitgevallen Reeuwijkse plassen) om lekker uit te waaien. ‘s Avonds heb ik mee mogen barbequen met de familie en buren, erg gezellig en vooral ook lekker vlees!.

Gister heb een dagje Berlijn verder verkend. Eerst ben ik naar de East Side Gallery gegaan, dat is 1200m van de Berlijnse Muur, die ze echt heel erg mooi hebben beschilderd door verschillende kunstenaren. (zie foto's!). Daarna ben ik naar Check Point Charlie gegaan (oude wachtpost van de Muur), erg toeritisch daar maar wel leuk om even gezien te hebben. Daar kwam ik 2 nederlands tegen die me vertelden dat het Sony gebouw bij Alexanderplatz de moeite waard was om te gaan bekijken. Daar aangekomen de lift genomen naar de 9e verdieping om alles wat beter te bekijken. Eenmaal boven en de lift uitgestapt blijkt dat ik daar nergens heel kan, links en rechts een deur maar beide op slot. Maar het ergste nog er is geen knop om te lift op te laten komen. Ik begin het langzaam wat warmer te krijgen... Dan zie ik gelukkig 2 mensen zitten in een kantine. Ik klop, geen gehoor. Nog een keer,ze zien me wel maar gaan me niet helpen. Damn, lichte paniek breekt uit. Dan zie een soort intercom, yes die doet het. Jammergonoeg neemt er niemand op. Inmiddels ben ik al aardig aan het zweten. Maar na een paar minuten zijn er gelukkig dan andere mensen die met de lift naar boven komen en me ‘redden', pffff wat een opluchtig.

Na wat gegeten te hebbenin Anna's huis ben ik ' s avonds naar de TV turm gegaan. Dat is een toren a la de Europamast van 368 meter, waar je met de lift naar 200m kan gaan om over berlijn uit te kunnen kijken. Helaas was het te bewolkt om de zon onder te zien gaan. Maar het uityicht was er niet minder om, heel mooi om het langzaam donker te zien worden. Kleine fietsers, auto's , treinen met veel lichtjes.

Vandaag is het een beetje regenachtig, ik heb net wat boodschappen gedaan en frühstück met bockwursten gehad :). Verder doeik het vandaag rustig, me voeten zijn best moe van al het lopen laatste dagen.

Ik blijf hier tot en met donderdagochtend, dan vertek ik met de trein naar Praag. Ik weet niet of ik voor dan nog tijd heb om op me weblog te schrijven, maar ik zal me best doen. Tot snel!

Reacties

Reacties

T.M.

Over het eten geen klachten dus.
Fijn dat alles zo goed smaakt.
Ik ga zo meteen ff je foto's bekijken
Hopen voor jou *en voor ons ook* dat de regen snel overgaat in mooi weer.
Nog een fijne tijd daar in Berlijn.

Grt T.M.

Leendert

Mooi om te zien dat je ook een beetje van het 'echte' Berlijn meekrijgt en niet alleen alle toeristische attracties. Hopelijk wordt het komende dagen daar mooi weer, zodat je nog meer kan genieten ;-)

Groetjes,
Leendert

zusje

Hey broertjuh,
Goed om te lezen dat jij ook daar lekker te eten krijgt. Verzamel de recepten maar dan kun je het bij terug komst ook voor ons maken :P
Gelukkig weer terug van de 9e verdieping.
Heel veel plezier daar en ik ga nu snel je foto's bekijken.

Kusje je zusje

Iloon

hahaha ja hoor wat de meest veilige lift zou moeten zijn , vind je het spannendst ;)
nou vandaag dus al je verhalen bijgelezen! spannend zeg al dat liften, maar gaat je goed af!
Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. en héél fijn die Anna daar he?
je begrijpt natuurlijk wel dat we dat recept gaan kopieren als je terug bent.
geniet ervan, en tot je volgende verhaaltje!!

Nel

Ziet er lekker uit. Ga je dat voor ons maken als je terug bent? Wat nou terug je bent net weg, maar wel recept meenemen hoor!
Met de trein naar Praag? en het liften ging zo goed.
Leuk om je te volgen Martijn.

groetjes,
Nel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!