Ich bin Berliner für eine Woche!

Allereerst iedereen bedankt voor alle leuke reacties!

Gisterochtend ben ik om half 8 vertrokken uit Almelo, daar de bus gepakt naar de snelweg. Na ongeveer 3 kwartier had ik me eerste lift naar Hengelo. Niet echt eeen lange lift maar wel op de goede snelweg om naar berlijn te komen.

Na10 minuten wachten bij Hengelo kwam ik 2 meisjes tegen die ook naar Berlijn aan het liften waren. Na ongeveer een half uurtje wachten zijn we samen naar net over de grens gedropt.

Vanaf daar ben ik alleen verder gegaan en de volgende lift bracht me naar Osnabruck, ongeveer 50km verder. Waar ik na een ruim half uur wachten een lift heb gekregen naar een tankstation ergens tussen Osnabrück en Hannover. Vanaf daar heb ik nog 2 relatieve korte liften gehad om uiteindelijk bij een tankstation vlakbij Hannover te geraken,

Inmiddels was het bijna 16uur en had ik nog maar 200 van de 550 km afgelegd. Best demotiverend als je 2uur achter elkaar aan het rondvragen bent naar en lift. 4 keer ook nederlanders tegengekomen die naar Berlijngingen, maar me toch durfden mee te nemen. Maar dan opeens was er een vrachtwagenchauffeurdie mij riep om te vragen waar ik heen ga; Berlijn en hij ook! De laatste 350km in 1 stuk door naar Berlijn :). Hij maakt me zo ontzettend blij, heerlijk relaxed rit gehad en ook best gezellig. Lars (de vrachtwagenchauffeur) belde veelvuldig met collega's om dan te vertellen dat het ' ein Hollander hat mitgenommen'.

In berlijn ben ik dan met de bus en metro naar mijn vriendin Anna gegaan. Dat ging gelukkig erg makkekelijk en ik was om 21.30uur, 14 uur na vertek, in Berlijn moemaar heel erg voldaan en ontzettend blijgearriveerd. Ik ben heel gastvrij ontvangen en heb lekker nog wat pasta naar binnen kunnen schuiven, had best wel honger. Vannacht heb ik ook heerlijk geslapen.

Komend dagen ga ik Berlijn verkennen, gaat vast niet lukken om als tezien. Berlijn is namelijkzo'n grote stad. Maar ik ga iig heel erg van de stad en hopelijk ook nog van de zon genieten.

Iedereen een fijnekoninginnedag vandaag en veel plezier!

Reacties

Reacties

Rick en Martina

Dat doe je snel, volgens ons ben je binnen 2 weken heel Europa rond als je wilt. ;-)

Groeten!

p.s. laat je zomaar twee chickies staan?!?

T.M.

Ben je net weg uit Nederland weet je al niet meer hoe je koninginnedag moet schrijven ;-)

En die dames waren niet aardig genoeg om mee verder te liften?

Viel Spaß
Grt van mij
T.M.

Jet.

Ha Martijn!
Tof om je avonturen te lezen :)!
Zo te zien is het in Berlijn beter weer dan hier..!
Geniet ervan ;)!
Liefs, Jet.
Ps. Ik ben toegelaten :).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!